Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Kupno Bmw serii 8 - recenzja ogloszen, rady przed zakupem.

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Sybir, zrób jak możesz jakieś zdjęcia podwozia.

    Komentarz


    • Bylem wlasnie ja obejrzec. Jak wroce do domu
      to opisze i wrzuce fotki i filmik.
      sie ma

      Komentarz


      • A więc wyglądało to tak. Zadzwoniłem dziś do właściciela, ale
        był na wyjeździe. Z rozmowy sympatyczny starszy jegomość.
        W związku z tym, że miałem dzisiaj trochę wolne popołdnie
        chciałem podjechać i spojrzeć na auto. Pan powiedział,
        że nie ma problemu, bo aut stoi w firmie i jeden z jego
        mechaników udostępni. Jak będę dalej zainteresowany to
        umówimy się na inny dzień jak on już będzie na miejscu, żeby się
        przejechać itp.
        No to jadę.
        Zajeżdżam pod wskazany adres. Jest to plac z jakimiś warsztatami.
        Na placu stoją ciężarówki, przy jednej z nich dwóch mechaników
        naprawia hamulce. Zdaje się, że jest to serwis samochodów
        ciężarowych. Parę sztuk stało z obcą rejestracją, pewnie
        import prywatny i na sprzedaż.
        Jeden z mechaników prowadzi mnie do kontenera transportowego,
        otwiera go. Wchodzę do środka. Auto stoi pod przykryciem.
        Odsłona i co? To nie ósemka, a śliczny Jaguar


        Hmm, idziemy do kolejnego kontenera na placu. Okazało się,
        że tym razem do właściwego. Po zdjęciu pokrowca stoi e31.
        Mechanik przynosi kluczyki, chce otworzyć bagażnik, żeby podłączyć aku.
        Nie da się.

        Telefon do właściciela i za chwilę 2 mechaników na taczce przywozi 2 ogromne
        aku i kable. Podpinają pod maską, mignęły awaryjne, teraz udało otworzyć
        się bagażnik. W bagażniku zdjęta klema z aku. Mechanik założył i wsiadł,
        aby odpalić potworka
        Odpaliła od pierwszego strzała, najpierw przez około 10 s. trochę nierówno chodziła,
        potem OK, po chwili puściła dymek z prawego wydechu i zaraz z lewego:

        Potem ją zgasił i zostawił mnie sam na sam z autem.
        Ktoś prosił o foty podwozia. Jedyne jakie dało się zrobić to z tyłu auta, gdyż w kontenerze
        nie było za jasno, a ja fotki robłem tylko z komórki, która nie ma flasha.












        Przechodzę do motoru. Z zewnątrz wygląda wszystko OK, nie myty, ale w miarę czysty, lekko przykurzony.
        Zaglądałem w różne zakamarki przyświecając latarką i nie zauważyłem żadnych wycieków.
        Pod silnikiem nie ma osłony (chyba powinna być?), wisko chyba nie bardzo dawno wwymieniane,
        bo wyglądało świeżo.

        Etykieta z wymiany oleju 2009r., Mobil S 10W40

        Poza tym etykieta z klimy, serwis i nabicie lipiec 2011r.
        Dalej wnętrze.
        Przy otwieraniu drzwi szyby schodzą w dół.
        Pierwsze wrażenie: zajebiste skóry. Naprawdę wyglądały na nowe, jakieś może z 10 tys. km.
        Jeżeli były obszywane to ktoś zrobił to naprawdę mega. Skóra wyglądała tak jak w nowej
        F30, którą oglądałem niedawno. Wydaje mi się że na drzwiach były już innego gatunku
        i starzej wyglądały, ale też dobrze. Wydaje mi się, że na drzwiach była skóra buffalo.
        W każdym razie naprawdę szok, świetnie to się prezentowało. W środku ogólnie czysto i pachnąco.

        Sprawdzam po kolei wszystko z elektryki:
        - szyby wszystkie OK
        - szyberdach otwieranie i uchylanie OK, chyba tylko spalona żaróweczka podświetlenia przycisku
        - fotel kierowcy - słabo działało przesuwanie tył przód, jakby silniczek nie miał siły
        reszta OK, memory OK
        - fotel pasażera - nie działało przesuwanie tył przód, regulacja góra dół też nie za bardzo
        (jakby fotel się krzywił), reszta OK
        - tylna roleta - otwieranie OK, ale przy końcówce jakby brakowało sił do całkowitego wyprosowania ramion
        zamykanie OK, ale po zamknięciu hałas zębatki
        - światła - pozycje OK, mijania OK, ich otwieranie i zamykanie OK, przeciwmgielne przód jedna strona nie
        świeciła, przeciwmgilne tył jedna strona nie świecił
        - kierunki OK, spalona tylko żaróweczka kontrolki prawego kierunku na zegarach
        - lampki wewn. OK
        - lamkpi nad daszkami - nie działały obie strony
        - lampka w schowku OK, dodatkowo była latarka (nie sprawdzałem) i książki

        - klima działała
        - radio działało, dźwięk nie powalał
        - na BC tylko błąd przeciwmgielnych tył, przód i ilości płynu spryskiwaczy, wszystkie pixele OK

        - elektr. kolumna kierownicza OK, jej memory OK, zmiana położenia po przekręceniu zapłonu OK
        - podświetlenie zegarów - jakieś żaróweczki były spalone

        zajrzałem do książki serwisowej. Ostatni wpis 2006r.

        Z tymże przedostatni przy przebiegu jakoś 95 tys. km. Brak numeru vin w książce (powinien być?)
        Test zegarów:

        Test powtarzał się 3 razy w kółko, i w końcu wyłączyłem zapłon (tak ma być?)

        Hmm co jeszcze wewnątrz? Podsufitka OK, minimalnie tylko nad kierowcą odklejona.
        Dywaniki - 2 wartswy nieoryginalne welury + nieoryginalne gumowe.
        Pasy bezpieczeństwa wyglądały jak nowe.
        Kierownica - skóra z przetarciami, ale nie na wylot, pasuje zużyciem do przebiegu auta

        Na zewnątrz:
        Ogólnie auta ma bardzo dobry lakier, podejrzewam że był odświerzany, ale nie ostatnio
        bo jakieś ryski małe były. Odcień lakieru minimalnie różnił się od tego na klamce, (ma być taki sam?)
        Na klamce był jakby trochę ciemnejszy. Nie miałem żadnego czujnika lakieru, a aż tak dobrego
        wzroku lakierniczego nie posiadam.
        Z przodu prawa nerka w górnej jej części wepchnięta do środka. Lakier z przodu super, żadnych odprysków
        od kamieni itp.
        Szyberdach do wyregulowania, drobnostka

        Przy prawej tylnej lampie minimalnie coś nie wyszło:

        Prawy przedni błotnik - przygięty rant

        Wszystkie szyby ori BMW. Przyciemnione wszystkie oprócz przedniej.
        Koła pięknie spolerowane i ładnie utrzymane:

        Opony firmy Marshal Matrac w bardzo dobrym stanie. Tarcze hamulcowe też wyglądały bardzo dobrze.
        Lewe lusterko - lakier trochę przerysowany, ale do spolerowania raczej
        To chyba tyle z zewnątrz, co dało się dostrzec w tym kontanerze. Nie było tylko dostępu do prawej
        strony auta, bo stało przy samej ścianie.
        I jeszcze do bagażnika:
        Klucze - brak tylko śrubokręta i jakiegoś tam kluczyka:

        Koło zapasowe:

        Podłoga zdrowa:

        Przy aku minimalnie rudej:


        Podsumowując, ładny lakier i wnętrze, jakieś małe mankamenty do ogarnięcia. Nie wiem jak jeździ,
        ale jeśli w normie, to myślę że auto warte tych pieniędzy.
        Kurcze dodam, że trochę się podjarałem

        Komentarz


        • Wygląda na kawałek porządnego auta. Klamki oryginalnie nie są lakierowane, tylko czarne matowe plastikowe. Ładne oryginalne wydechy.
          www.automobile-catalog.com
          http://www.facebook.com/automobilecatalog

          Komentarz


          • To byl napewno ten samochod na auto handlu w Gda. Mial te same numery rejestracyjne.

            Komentarz


            • @PZ, dzięki za info o klamkach.
              A co z tym vinem, nie powinien być w książce?
              I ten test zegarów mnie trochę zdziwił. W e34 tylko raz kręci wskazówki
              do końca i z powrotem. Liczyłem też, że w teście pokaże nr vin.
              sie ma

              Komentarz


              • mankamenty elektryczne są typowe dla tego modelu, problemy z roletą i fotelami to standard 245tys km miała w 2006 czyli w 6 lat zrobiła tylko 9tys - malutko.

                vin musi być w książce, bodaj na pierwszej czy drugiej stronie, łącznie z kolorem pojazdu. Cena 44tys. , jak na moje oko to tak z 6 tys za drogo, trzeba poczekać aż euro spadnie

                Komentarz


                • Vinu i koloru w książce nie było na 100%. Przejrzałem książkę strona po stronie.
                  Kilka pieczątek z przeglądów i tyle.
                  sie ma

                  Komentarz


                  • http://auto.marktplaats.nl/bmw/53926...fta_ind=6&fs=1

                    jeśli ktoś chce auto z małym przebiegiem

                    Komentarz


                    • Oglądałem dzisiaj ten egzemplarz:


                      http://otomoto.pl/bmw-850-C24280346.html

                      Właściciel bardzo sympatyczny, zresztą jest na forum z tego co się zorientowałem.
                      Pozdro dla niego. Ogólnie auto ma jakieś mankamenty, ale fajnie, że manual.
                      sie ma

                      Komentarz


                      • co to za mankamenty ?

                        Komentarz


                        • Nie chciałbym, żeby Pan Jacek odebrał mój post negatywnie, ale piszę
                          tak jak to widziałem, wiadomo, że nie jest to nowy samochód.
                          A więc, tak:
                          Nie oglądałem zbyt wnikliwie, bo równocześnie był inny kupiec.
                          Po krótce.
                          Zewnątrz:
                          - poza niespasowaną prawą nerką, spod której wyciekł silikon,
                          na który była przyklejona i nietrzymającą się dobrze listwą pod tylnym zderzakiem
                          to prezentowała się fajnie, lakier świetny bez rys
                          Wewnątrz:
                          - skóry nienajgorsze, ale bez wodotrysków. Ta czarna 850i, którą oglądałem
                          poprzednio pod tym względem niebo, a ziemia. BC - kompletna pixeloza, nie
                          działający na nim przycisk check, regulacja fotela pasażera tył/przód działała głośno,
                          góra/dół działała krzywiąc fotel, kierowcy nie sprawdzałem, klima sprawna, nie działające
                          podświetenie kilku przycisków. Wogóle wnętrze jest całe niebieskie, czego nie widać zbytnio
                          na fotkach z otomoto.
                          Układ wydechowy:
                          - tylne tlumiki oba mocno skorodowane i dziurawe, do wymiany
                          Wrażnia z krótkiej jazdy jako pasażer:
                          - motor czasami prychnął i przez sekundę miał problem z płynnym przyspieszeniem,
                          było tak parę razy, świst powietrza z okolicy tylnej prawej szyby, zawieszenie
                          OK, nie stukało itp., nawet nie było zbyt twarde, co pozytywnie odebrałem, bo myślałem,
                          że przy tym obniżeniu będzie twardsze. W porównaniu do Bilsteina B12, który mam w e34 było
                          lajtowo komfortowo.
                          Papierów i książki nie sprawdzałem. Ogólnie trochę padało więc warunki nie sprzyjające
                          zbytnio na oględziny. Cena zakupu auta już bardziej w zasięgu mojego budżetu, ale zastanawia
                          mnie jeszcze koszt wydechów i trzebaby dokładniej zdiagnozować co jest nie tak z motorem.
                          sie ma
                          Ostatnio edytowany przez sybir; [ARG:4 UNDEFINED].

                          Komentarz


                          • co do mankamentów elektrycznych to typowe bolączki, błędy na checku można przeglądać dźwigienką przy kierownicy jeszcze. Tłumiki w sumie 6tys. kosztują, a w używce ciężko znaleść coś fajnego. Co do silnika, to pewnie albo zapłony będą wypadać albo coś z przepływkami, te auto nie ma sond lambda, było fabrycznie do ołowiówki przystosowane. Jak na polską salonówkę to ładnie jest wyposażone i tak.

                            Od skór po przebiego 160k km wymagałbym jednak znacznie więcej, chociaż moim zdaniem lepiej, ze względu na klasyczny charakter, że zostały w oryginale niż miały być wymienione jak w tej poprzedniej.

                            Vehicle information

                            VIN long WBAEG11020CB13002
                            Type code EG11
                            Type 850CI (EUR)
                            Dev. series E31 ()
                            Line 8
                            Body type COUPE
                            Steering LL
                            Door count 2
                            Engine M70
                            Cubical capacity 5.00
                            Power 220
                            Transmision HECK
                            Gearbox MECH
                            Colour MAURITIUSBLAU METALLIC (287)
                            Upholstery ULTRAMARIN LEDER (0355)
                            Prod. date 1991-04-05


                            Order options
                            No. Description
                            199 EQUIPMENT FOR LEADED FUEL
                            223 ELECTRONIC DAMPER CONTROL (EDC)
                            235 TRAILER-HITCH WITH REMOVABLE HEAD
                            240 LEATHER STEERING WHEEL
                            245 STEERING COLUMN ADJUSTMENT ELEC
                            401 SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC
                            428 WARNING TRIANGLE
                            431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D
                            459 SEAT ADJUSTM., ELECTR. W. MEMORY
                            488 LUMBAR SUPPORT DRIVER/FRONT PASSENGER
                            494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER
                            500 HEADLIGHT WASHER SYS/INTENSIVE CLEANING
                            528 AUTOMATIC AIR RECIRCULATION CONTROL(AUC)
                            687 RADIO PREPARATION
                            690 CASSETTE HOLDER
                            860 LTRL TURN SIGNAL LIGHT FRT
                            899 EXPORT-FAHRZEUG
                            Ostatnio edytowany przez guest; [ARG:4 UNDEFINED].

                            Komentarz


                            • Guest. Kolega Sybir twierdzi ze tlumiki orginalne kosztuja 3 tys na obie strony a nie 6 jak ty twierdzisz.

                              Komentarz


                              • Kolego Fatandre, zaproponowałeś mi tłumiki, a ja Ci grzecznie podziękowałem.
                                W Twoim poście wyczuwam, że się chyba obraziłeś.
                                Napisałem Ci, że mnie wyszłyby te tłumiki 3060 zł, bo właśnie sprawdziłem,
                                ale i tak dzięki, bo nie mam na razie auta, żeby je montować
                                Dlaczego tyle? Po pierwsze mam zniżki w BMW, po drugie, gdybym kupił auto
                                to poszłoby na firmę, więc odliczyłem podatki vat i dochodowy.
                                Założyłem, że Ty mi faktury nie wystawisz.
                                Pozdro i sie ma

                                Komentarz

                                Pracuję...
                                X