Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Porady przed zakupem

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Porady przed zakupem

    Hey,
    Staralem sie przeczytac temat "Kupno Bmw serii 8 - recenzja ogloszen, rady przed zakupem", ale przebicie sie przez 22 strony z linkami, do niedzialajacych juz w wiekszosci aukcji i tak dalej, skutecznie utrudnia wyniesienie czegos wartosciowego z tego tematu.

    W weekend bede ogladal 850tke i chcialbym rady na co zwrocic uwage, ale jak w temacie, takie ogolne rady, nie dotyczace konkretnej sztuki.

    Z gory dzieki i mam nadzieje ze beda inne odpowiedzi niz "bylo, poszukaj" ;-)

  • #2
    ogolnie powinienes zwrocic uwage na wszystko na co zwraca sie uwage przy kupnie kazdego samochodu ....

    wg mnie najistotniejsze przy zakupie jest zachowanie zdrowego rozsadku co jak pokazuje doswiadczenie w przypadku takiego auta jak osiem jest trudne ..

    jesli chodzi o same auto najwazniejsza (dla mnie) jest blacha ... karoserii nie wymienisz ... wszystkie pozostale elementy mozesz ....
    wklej do tematu recenzje link do ogloszenia ... rynek 8kowy w pl jest dosc maly wiec istnieje duza szansa, ze ktos powie Ci cos wiecej na temat danego egzemplarza.
    pozdrawiam

    Komentarz


    • #3
      No nie no, chodzi mi ogolnie na co zwracac uwage przy 850 ;p np. mowiono mi zeby nie przejmowac sie glosno chodzacym visco i o takie mniej wiecej porady mi chodzi ;p

      Komentarz


      • #4
        jesli chodzi o typowe bolaczki serii 8mej:

        - ginace piksele komputera obc - naprawa kolo 300 zl
        - akumulator sily hamowania albo jak to nazywaja tutaj na forum grucha - tylko nowa 1000 zl w aso ... na zgaszonym silniku pompujesz 30 razy hamulcem i trzymasz .. w momencie odpalenia momentalnie powinien odbic
        - w momencie podniesienia klamki szyba otwiera sie 6mm wyjezdzajac z uszczelki ... jesli nie dziala ta funkcja momentalnie wykancza to uszczelki ... podejrzewam ze sporo kosztuja
        - zimne v12 przez pierwsze kilkadziesiat sekund moze pracowac dosc himerycznie a spaliny wydobywac sie moga tylko z jednej strony
        - rozgrzane v12 pracuje bez wibracyjnie - moneta 2zlotowa postawiona na sztorc nie ma prawa sie przewrocic
        - 8ka jest autem dosc weekendowym dla niektorych ... trzymanie auta na postoju bez doladowywania akumulatorow wykancza je ... trzeba wymieniac obydwa jednoczesnie - 700 zl
        - elektryczne roletki tylnej szyby lubia nie dzialac
        - zwracaj bacznie uwage na temperature silnika ... wskazowka nie powinna odchylic sie ani o mm od pionu w sprawnym ukladzie
        - automat powinien zmieniac biegi plynnie - bez zadnych szarpniec

        narazie nic wiecej do glowy mi nie przychodzi ...
        - zapomnialem o tlumikach - 4000 za komplet

        Komentarz


        • #5
          Jest tego za duzo, zeby wymienic.

          Glownie samochod ma trzymac sie w kupie, im mniej wypadkowy tym lepiej, nie liczylbym, ze bedzie absolutnie bezwypadkowy. Trzeba sprawdzic wycieki, niektore moga byc bardzo proste do usuniecia(np cieknace przewody, niedocisniete opaski) inne nie koniecznie.

          Teraz moimi kryteriami, przy zakupie bylyby - rowna praca V12 bez stukotu zaworow i skrzynia bez szarpniec, jezeli do tego dobrze sie prowadzi to reszte mozna przezyc(naprawic rozsadnym kosztem).

          Wazne jest tez wnetrze, jezeli jest zmeczone to samochod ma za soba powazne przebiegi.

          Tak jak guest wspomnial sprawdz chlodzenie, niech sobie pochodzi na parkingu i zobacz czy sie nie przegrzewa - koszty moga byc dramatyczne jezeli np uszczelka lub glowica sa uszkodzone, ale wg. mnie m70 jest calkiem odporne na przegrzanie, co nie znaczy ze jest niezniszczalne tym bardziej przy wadliwym dzialaniu ukladu chlodzenia.

          Nie mniej po to jest tamten temat, by tam zadawac takie pytania.
          BMW - Bron Masowego Wrażenia
          www.funkyking.eu - profesjonalny detailing aut.

          Komentarz


          • #6
            To ja dodam od siebie taka uwage, zeby sprawdzic dzialanie elektryki i roznego rodzaju silniczkow, regulatorow itd itp. Niestety wiekszosc osprzetu do e31 nie pasuje od innych modeli jak e34/e32. Zwroc uwage na przednie lampy, czy klapy chodza w porzadku, czy lampy swieca prosto, bo lubia sie topic odblysniki. Zwroc uwage na to jak jezdza fotele, niby sprawa nie jest trudna do roboty, jednak zawsze mozna cos na tym urwac. Fotele maja dzialac w kazda strone i kazda regulacja, tak samo jak kierownica. Amortyzatory to kolejny aspekt. Jezeli auto ma opcje EDC, to pozostaje regeneracja, bo koszt nowych to grubo ponad 8 kola za 4 sztuki. Do tego dochodzi zawieszenie tyl, niestety wiekszosc elementow gumowych dostepnych tylko z oryginalu, za 5 wahaczy na strone robi swoje . Oczywiscie to co Panowie wpisali, silnik, skrzynia, powinny byc tip top, zas uklad chlodzenia to na osobny watek sie nadaje. Niestety, ale auto ktore ma dzis 18 lat i za czasow produkcji mialo policzony na styk uklad, dzis przy uszkodzeniu jednego z elementow visko, termostat, zapchana chlodnica, potrafi w pare sekund posypac cala reszte ukladu, a niestety bez tego nie pojedziesz . Mam nadzieje, ze sie przydadza uwagi. Pozdrawiam.
            BMW E38 750iL Individual

            Komentarz


            • #7
              dzieki, dokladnie o cos takiego mi chodzilo

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez guest
                - zimne v12 przez pierwsze kilkadziesiat sekund moze pracowac dosc himerycznie
                Jest to czesta przypadlosc V12, ale nie jest to prawidlowy objaw. Mam dwie osemki i obydwie pracuja idealnie na zimnym silniku. Wieczorem wrzuce fotki mojego nowego nabytku

                Komentarz


                • #9
                  Hehe, juz mnie doszly sluchy o tym czyms.

                  Komentarz


                  • #10
                    Tu wszedzie predzej czy pozniej offtop sie robi. Guest trafnie zauwazyl, ze wydech to bardzo wazna sprawa, leca zazwyczaj koncowe, reszta jakos wytrzymuje, z moich starych niewiele zostalo np. Amortyzatory z EDC czy bez to zaden problem, po mojej regeneracji moge potwierdzic, ze nie ma sie czego obawiac,zamiast zwyklych amorow wrzucasz Bilstein B6 i cieszysz sie super jazda. Ja bym tez obejrzal mastyki pod maska czy nic nie kombinowane, to bardzo istotne, blotnik niech se bedzie wymieniony, ale tak na prawde to wazna jest komora, czy jest nietknieta. Przesuwanie foteli w gore czesto nie dziala na jedna strone(w wiekszosci przypadkow spadlo ciegno). Co do wyciekow, to tez bym zakladal, ze jakis bedzie - dlaczego tak uwazam, bo w swojej uciekal mi kazdy mozliwy plyn, w wiekszosci to przewody lub opaski, reszta to uszczelki. Wazne jest visco - powinno solidnie dmuchac, ale na to tez jest tania alternatywa. Ja bym sprawdzil, czy elektryczny wentylator sie zalacza, mozna zdjac pokrywe chlodnic i bedzie to widac, gdy auto sie przegrzewa i wiskoza nie wyrabia zalacza sie drugi bieg wentylatora i dochladza. Sprawdz uszczelki na drzwiach i listwe progowa - nie jest tania, a uszczelki swiadcza o zuzyciu, standardowo kierownice i galke zmiany biegow. Skora nie powinna miec zadnych dziur, ewentualne drobne spekania lakieru zalatwisz renoskorem lub podobnym srodkiem. Jezeli jest regulacja elektryczna kierownicy powinna dzialac, bo to bardzo fajny bajer. Najwazniejsze jednak jest to co napisalem w poprzednim poscie, silnik powinien rowno pracowac, skrzynia nie powinna szarpac, po odpuszczeniu gazu nie powinno byc stukow(co moze swiadczyc o luzach w napedzie - ja nie zdiagnozowalem tego u siebie). Wypsztykalem sie juz chyba z pomyslow. o ile Guest jest zbyt wstrzemiezliwy jezeli chodzi o zakup to Ty sie napaliles jak szczerbaty na suchary :-D teraz poza ta za 55 nie widze na allegro zadnej rozsadnej, poczekaj chwile, na pewno sie cos pojawi. Pozdro.
                    BMW - Bron Masowego Wrażenia
                    www.funkyking.eu - profesjonalny detailing aut.

                    Komentarz


                    • #11
                      hehe, Po czym mozesz wnioskowac ze sie napalilem

                      Przyznam szczerze ze nie do konca rozumiem o co chodzi z tymi tlumikami, to chyba normalne ze tlumiki sie zuzywaja i trzeba je wymieniac nie?

                      Jak spowodowac zeby sie elektryczny wentylator zalaczyl mam go "palowac" na wysokich obrotach czy jest jakis lepszy sposob bo palowac bym raczej nie chcial…

                      Jesli chodzi o te za 55 ma podstawowa jak dla mnie wade - automat, chce manuala i to takiego ktory wyjechal tak z fabryki a nie przekladany, poza tym to troche za drogo moim zdaniem, nawet jak jest w dobrym stanie.

                      Bylem ostatnio w PZU wiec z ciekawosci zrobilem kalkulacje i Pani stwierdzila ze takie autko wedlug infotax to ~20000PLN

                      Oczywiscie wszystkie te rzeczy sa wazne przy wycenie auta, ale jak dla mnie, dla samego uzytkowania, np. ginace piksele kompa, czy tylna roletka to mega pierdola i jesli tylko samochod bedzie adekwatny do ceny, to na pewno mi na tym nie zalezy

                      Tak z ciekawych informacji, moze ktos wie jaka grubosc powinien miec oryginalny lakier?

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez KinceK
                        o ile Guest jest zbyt wstrzemiezliwy jezeli chodzi o zakup
                        wstrzmiezliwy wstrzemiezliwy - nawet nie powiem z czym glupim mi sie to skojarzylo

                        mam po prostu taki wredny wymagajacy charakter :-| ... jak mi ktos np mowi "renault" to mowie ze wolalbym jezdzic rowerem niz samochodem tej marki ....

                        Zamieszczone przez Pawellos
                        Przyznam szczerze ze nie do konca rozumiem o co chodzi z tymi tlumikami, to chyba normalne ze tlumiki sie zuzywaja i trzeba je wymieniac nie?
                        chodzi o to ze tlumiki kosztuja w bmw 4k a zamiennikow brak .... wiadomo mozna znalesc odwaznego spawacza ktory za flaszke Ci je pospawa ale tu na forum nie zostaniesz za to pochwalony

                        Zamieszczone przez Pawellos
                        Jesli chodzi o te za 55 ma podstawowa jak dla mnie wade - automat, chce manuala i to takiego ktory wyjechal tak z fabryki a nie przekladany, poza tym to troche za drogo moim zdaniem, nawet jak jest w dobrym stanie.
                        jak to mowia auto jest warte tyle ile ktos jest w stanie za nie zaplacic

                        Zamieszczone przez Pawellos
                        Bylem ostatnio w PZU wiec z ciekawosci zrobilem kalkulacje i Pani stwierdzila ze takie autko wedlug infotax to ~20000PLN
                        hmmm .... okolo 21k w eurotaxie jak sprawdzalem to mi wyszlo ale za 95 rocznik z m73 ...

                        Zamieszczone przez Pawellos
                        Oczywiscie wszystkie te rzeczy sa wazne przy wycenie auta, ale jak dla mnie, dla samego uzytkowania, np. ginace piksele kompa, czy tylna roletka to mega pierdola i jesli tylko samochod bedzie adekwatny do ceny, to na pewno mi na tym nie zalezy
                        pytales o typowe bolaczki a to typowe bolaczki w serii osiem sa

                        Zamieszczone przez MArcin850
                        Zamieszczone przez guest
                        - zimne v12 przez pierwsze kilkadziesiat sekund moze pracowac dosc himerycznie
                        Jest to czesta przypadlosc V12, ale nie jest to prawidlowy objaw. Mam dwie osemki i obydwie pracuja idealnie na zimnym silniku. Wieczorem wrzuce fotki mojego nowego nabytku
                        przepraszam za sianie niesprawdzonych informacji

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez guest
                          chodzi o to ze tlumiki kosztuja w bmw 4k a zamiennikow brak .... wiadomo mozna znalesc odwaznego spawacza ktory za flaszke Ci je pospawa ale tu na forum nie zostaniesz za to pochwalony
                          i wszyscy co rok czy tam 2 lata wydaja 4k na tlumiki ?

                          Komentarz


                          • #14
                            8ki sa teraz na zachodzie tak tanie miedzy innymi dlatego, ze w tym wieku dosiega je zuzycie kilku najdrozszych komponentow, ktorych zamiennikow nie ma lub nie sa oferowane w cywilizowanym swiecie. Mozna tu wymienic przede wszystkim:
                            - katalizatory, u nas nie takie rzeczy przechodza przez przeglady, ale nie Tam
                            - amortyzatory EDC, to prawdziwy cud ze Kincek je naprawil, nie bylbym taki pewny ze w kazdym przypadku pojdzie tak gladko
                            - wydechy, niektorzy Niemcy placa krocie za custom made ze stali nierdzewnej jesli maja hopla na punkcie tych samochodow, ale to inny swiat jest, u nas mozna pospawac zamienniki gdy sie znajdzie dobry zaklad, tylko bron Boze przed chromowanymi koncowkami z Biedronki
                            - wyswietlacze komputerow, niby da sie naprawic te piksele, ale rzadko na dlugo i nie zawsze w ogole, na szczescie mozna zyc bez tego
                            - manualne skrzynie biegow, znalezienie dobrej uzywanej bedzie coraz wiekszym cudem, nowych juz nie robia
                            - generalnie silniki, choc tego na szrotach jest mnostwo dzieki 750kom, a i V12ki sa na szczescie dosc trwale,
                            - tzw zuzycie ogolne, zestarzenie sie wszystkich gum i plastikow (to ostatnie tylko dzieki temu, ze BMW nie kupowalo jeszcze wtedy komponentow w Chinach, jeszcze nie peka w rekach jak np w kazdej E30ce),
                            - to, ze za malo wyprodukowano tych aut aby traktowac je jak zwykly srodek lokomocji, ale jednoczesnie za duzo aby uzyskaly jednoznaczny kultowy status - na to musimy pewnie jeszcze poczekac z 10 lat, az wszystkie gnioty pojda na zyletki i zostanie te kilka w garazach pasjonatow

                            Ostatnio pare razy wspominali ogladajacy auta o pojawiajacej sie rdzy. To nowe zjawisko, ale oznacza ze nic nie jest wieczne. Do tego dochodza podatki ekologiczne, ktore do nas na pewno kiedys dotra.

                            Generalnie oczywiscie nadal mozna kupic 850ke za cene polowy Matiza. Za te pieniadze to calkiem fajny wozek jest do wyzycia sie i zajechania, tak jak ja to zrobilem swego czasu z 750ka. A potem nawet po sprzedazy czesci z rozbiorki wyjdzie sie na swoje :-| Ale jak dlugo jeszcze i czy o to naprawde chodzi, to oczywiscie inne pytanie jest.
                            www.automobile-catalog.com
                            http://www.facebook.com/automobilecatalog

                            Komentarz


                            • #15
                              Od razu sorry jesli pytania beda glupie, ale nie znam sie na tym tak dobrze

                              Zamieszczone przez PZ
                              - katalizatory, u nas nie takie rzeczy przechodza przez przeglady, ale nie Tam
                              I nie da sie dobrac od innego modelu? rozumiem ze spawanie to tutaj zakazany temat, ale rozumiem ze jest taka mozliwosc?

                              Zamieszczone przez PZ
                              amortyzatory EDC, to prawdziwy cud ze Kincek je naprawil, nie bylbym taki pewny ze w kazdym przypadku pojdzie tak gladko
                              Ale da sie je ewentualnie wymienic na zwykle, tak?

                              Zamieszczone przez PZ
                              - manualne skrzynie biegow, znalezienie dobrej uzywanej bedzie coraz wiekszym cudem, nowych juz nie robia
                              Podobno na magazynach jest jeszcze ponad 100 nowych sztuk, tylko ze cena to pol samochodu ;-)

                              Poza tym takiego auta nie kupuje sie "z glowa" i mozna mu mysle wiele wybaczyc

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X