Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Porady przed zakupem

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #16
    Zamieszczone przez Pawellos
    Zamieszczone przez PZ
    - katalizatory, u nas nie takie rzeczy przechodza przez przeglady, ale nie Tam
    I nie da sie dobrac od innego modelu? rozumiem ze spawanie to tutaj zakazany temat, ale rozumiem ze jest taka mozliwosc?
    mozna dorobic w jakims zakladzie na wymiar tlumiki - Fatandre powinien powiedziec Ci wiecej

    Zamieszczone przez Pawellos
    Zamieszczone przez PZ
    amortyzatory EDC, to prawdziwy cud ze Kincek je naprawil, nie bylbym taki pewny ze w kazdym przypadku pojdzie tak gladko
    Ale da sie je ewentualnie wymienic na zwykle, tak?
    da sie bez problemu - komplet na obie osie 2400zl plus robocizna

    Zamieszczone przez Pawellos
    Zamieszczone przez PZ
    - manualne skrzynie biegow, znalezienie dobrej uzywanej bedzie coraz wiekszym cudem, nowych juz nie robia
    Podobno na magazynach jest jeszcze ponad 100 nowych sztuk, tylko ze cena to pol samochodu ;-)
    byl przyklad ze ktos na zamowienie dorabial czesc zamienna do tej skrzyni, ktos inny powiedzial ze czesci zamiennych do niej trzeba szukac wsrod skrzyn do ciezarowek ... w moim przekonaniu do 8ki i tak bardziej pasuje automat 8ka to nie wyscigowka ...

    Zamieszczone przez Pawellos
    Poza tym takiego auta nie kupuje sie "z glowa" i mozna mu mysle wiele wybaczyc
    w tym przedziale cenowym w ktorym byla ta bordowa wlasnie jak najbardziej trzeba kupowac z glowa i byc swiadomym kosztow ! byly auta co w ciagu roku wlasciciela 7 razy zmienialy

    Komentarz


    • #17
      Wydechy mozna dorobic, katalizatorow sie nie dobierze. Sa dwa w zespolonej obudowie dopasowane do ksztaltu podwozia i strasznie wielkie - cenne przez to, 1000zl i wiecej za zuzyte mozna dostac. Tlumikarzom potrafia sie raczki do nich przykleic, wiec przy okazji sprawdzcie czy wciaz je macie, czy juz puste puszki .

      Amortyzatory z EDC mozna wymienic na zwykle, ale to juz heniowanie. Wartosc kolekcjonerska auta niestety mocno maleje...

      Skrzynia jest ta sama co w M5 E34. Warto poczytac o perypetiach posiadaczy tych aut. Generalnie da sie dorobic wszystko, tylko kwestia kto to zrobi, za ile i na jak dlugo starczy naprawa.

      My to w naszym grajdolku jakos sobie radzimy, Polak potrafi. A na Zachodzie po wycenie w serwisie najczestsza decyzja jest sprzedaz auta. To samo dotyczy wielu innych samochodow, np Range-Roverow...
      www.automobile-catalog.com
      http://www.facebook.com/automobilecatalog

      Komentarz


      • #18
        Zamieszczone przez PZ
        Skrzynia jest ta sama co w M5 E34
        ???
        Do tej pory wszyscy pisali ze ta skrzynia jest tylko w 8er.

        Komentarz


        • #19
          Pod koniec produkcji M5 E34 i w manualnych 4.0 byla taka skrzynia. Sa drobne roznice w przelozeniach, ale problemy te same.
          www.automobile-catalog.com
          http://www.facebook.com/automobilecatalog

          Komentarz


          • #20
            Zamieszczone przez guest
            Zamieszczone przez Pawellos
            Bylem ostatnio w PZU wiec z ciekawosci zrobilem kalkulacje i Pani stwierdzila ze takie autko wedlug infotax to ~20000PLN
            hmmm .... okolo 21k w eurotaxie jak sprawdzalem to mi wyszlo ale za 95 rocznik z m73 ...
            Ja bym swojej nie sprzedal nawet za 40k, a inna sprawa ze nikt by mi tyle nie dal, chociaz

            I tak jestem zdania, ze bardzo dobry egzemplarz, gdzie wszystko jest sprawne i wyglada ladnie to 15k Euro trzeba polozyc bez szemrania
            BMW - Bron Masowego Wrażenia
            www.funkyking.eu - profesjonalny detailing aut.

            Komentarz


            • #21
              Zamieszczone przez PZ
              - amortyzatory EDC, to prawdziwy cud ze Kincek je naprawil, nie bylbym taki pewny ze w kazdym przypadku pojdzie tak gladko
              Marcin tez nie narzekal a Kincek wspomnial ze jego znajomy takze byl zadowolony ... to jak to w koncu jest ?

              Zamieszczone przez PZ
              Wydechy mozna dorobic, katalizatorow sie nie dobierze. Sa dwa w zespolonej obudowie dopasowane do ksztaltu podwozia i strasznie wielkie - cenne przez to, 1000zl i wiecej za zuzyte mozna dostac.
              idac tym tropem katow zawsze mozna sie pozbyc ... albo zrobic tzw arabian wersje przystosowana do paliwa olowiowego

              Komentarz


              • #22
                Zamieszczone przez PZ
                Pod koniec produkcji M5 E34 i w manualnych 4.0 byla taka skrzynia. Sa drobne roznice w przelozeniach, ale problemy te same.
                No ale da sie ja przekladac do e31?

                Komentarz


                • #23
                  Zamieszczone przez Pawellos
                  Zamieszczone przez PZ
                  Pod koniec produkcji M5 E34 i w manualnych 4.0 byla taka skrzynia. Sa drobne roznice w przelozeniach, ale problemy te same.
                  No ale da sie ja przekladac do e31?
                  Kto wie ? Choc znajac BMW to bardzo watpie aby bylo latwo. Nawiasem mowiac niemal identyczne przelozenia mialo M5 E39. Wsteczny na pewno jest rozny w 540, 850 i M5.
                  www.automobile-catalog.com
                  http://www.facebook.com/automobilecatalog

                  Komentarz


                  • #24
                    Zamieszczone przez guest
                    Zamieszczone przez PZ
                    - amortyzatory EDC, to prawdziwy cud ze Kincek je naprawil, nie bylbym taki pewny ze w kazdym przypadku pojdzie tak gladko
                    Marcin tez nie narzekal a Kincek wspomnial ze jego znajomy takze byl zadowolony ... to jak to w koncu jest ?

                    Zamieszczone przez PZ
                    Wydechy mozna dorobic, katalizatorow sie nie dobierze. Sa dwa w zespolonej obudowie dopasowane do ksztaltu podwozia i strasznie wielkie - cenne przez to, 1000zl i wiecej za zuzyte mozna dostac.
                    idac tym tropem katow zawsze mozna sie pozbyc ... albo zrobic tzw arabian wersje przystosowana do paliwa olowiowego
                    Z tym EDC to po prostu jestem niedowiarkiem... zreszta malo jest rzeczy, w ktore wierze ot tak bez sprawdzenia...

                    A po pozbyciu sie katow w V12 zycie nabiera niezwyklego nowego aromatu...
                    www.automobile-catalog.com
                    http://www.facebook.com/automobilecatalog

                    Komentarz


                    • #25
                      Z tymi katalizatorami nie jest tak zle, ja od Sebastiana wyrwalem sprawne katalizatory za 600zl. Dodatkowo umowilem sie, ze pojade na stacje diagnostyczna na badanie spalin i jak nie bedzie OK, to moge mu je zwrocic. Nie musialem
                      Teraz o EDC, robilo je pare osob (Mirek, Kincek, ja, Igor) i kazdy jest zadowolony. Podobno mozna je wielokrotnie regenerowac. Wczoraj jechalem Kinckowa padlina i lykala zakrety jak lekkie sportowe autko

                      Komentarz


                      • #26
                        Pytanie tylko czy dziala EDC, czy sa po prostu nabite olejem i uszczelnione ?

                        Nie wiem jak ma byc w 8ce. W 750 E32 z EDC wg testow a Autocar na miekkim buja jak na okrecie, na twardym wybija zeby na wertepach, wiec roznica powinna byc raczej mocno odczuwalna.
                        www.automobile-catalog.com
                        http://www.facebook.com/automobilecatalog

                        Komentarz


                        • #27
                          Zamieszczone przez PZ
                          Zamieszczone przez Pawellos
                          Zamieszczone przez PZ
                          Pod koniec produkcji M5 E34 i w manualnych 4.0 byla taka skrzynia. Sa drobne roznice w przelozeniach, ale problemy te same.
                          No ale da sie ja przekladac do e31?
                          Kto wie ? Choc znajac BMW to bardzo watpie aby bylo latwo. Nawiasem mowiac niemal identyczne przelozenia mialo M5 E39. Wsteczny na pewno jest rozny w 540, 850 i M5.
                          Przeciez dzwon(obudowa) takiej skrzyni jest inna w R6 z M5 i w V12,to jak ma pasowac ?
                          Chyba ,ze mowisz o przekladce wnetrza skrzyni.
                          BMW 850 CSi .... no prawie

                          Komentarz


                          • #28
                            Zamieszczone przez PZ
                            Pytanie tylko czy dziala EDC, czy sa po prostu nabite olejem i uszczelnione ?

                            Nie wiem jak ma byc w 8ce. W 750 E32 z EDC wg testow a Autocar na miekkim buja jak na okrecie, na twardym wybija zeby na wertepach, wiec roznica powinna byc raczej mocno odczuwalna.
                            Moze nie jak na okrecie, ale buja troche czuc to tez na nierownosciach, natomiast na sporcie nie przechyla sie wcale i to doslownie - sam zobaczysz jak wezmiemy szybko luk jakis, a najlepiej jakas serpentyne na dojezdzie, wtedy jest kozacka, az sie dziwie, ze tak ciezkie auto bierze tak swobodnie zakrety. Ostatnio doczytalem, ze EDC to nie tylko wybor trybu pracy amortyzatorow sport i komfort - dostrajaja sie tez w zaleznosci o obciazenia np. gdy wieziemy pasazerow, a takze usztywnia zewnetrzne amortyzatory podczas wchodzenia w zakret - takie fajne to ustrojstwo, pewnie dla tego z kazdego kola idzie sygnal z czujnika przeciazeniowego(dowiedzialem sie o istnieniu takowego podczas jednego z testow na kompie).

                            Natomiast trzeba brac pod uwage, ze oprocz jakiegos tam odwracalnego zuzycia moga byc tez uszkodzenia, ktorych nie da sie usunac regeneracja(nie znam technologii, ale doswiadczenie kaze mi tak myslec) - stad tez uzasadnione uwagi Pawla. Podejrzewam, ze na obnizonej osemce, taki amor ma ciezko. Moze tez siasc sterownik EDC zamontowany w bagazniku.

                            W mojej mam jeszcze mase gum do wymiany z tylu w najblizszym czasie i sobie wymyslilem, ze wymienie wszystkie gumy na laczeniach - mam w garazu prase 12 T nie powinno byc problemu, przod mam caly zrobiony, a tyl oprocz lacznika nie tkniety - tak to jest jak czlowiek sie zadaje z mechanikami


                            Pozdro.
                            BMW - Bron Masowego Wrażenia
                            www.funkyking.eu - profesjonalny detailing aut.

                            Komentarz


                            • #29
                              Jesli chodzi o sama zasade dzialania EDC (w przypadku 8ki system EDC jest w wersji III pozniej pojawia sie wersja IV) bazujac na manualu serwisowym:

                              sygnaly z czujnikow:
                              - przyspieszen/przeciazen (brakuje mi wlasciwego slowa) przodu
                              - przyspieszen/przeciazen tylu
                              - przyspieszen/przeciazen wzdluznych
                              - predkosci samochodu
                              - kata ustawienia kierownicy

                              same amortyzatory sterownik moze ustawic w 3 pozycje:
                              - lagodnie
                              - srednio
                              - twardo
                              ustawienia obu osi sa niezalezne ale nie mozna ustawic pojedynczo kazdego amortyzatora na jednej osi

                              do tego wszystkiego dochodzi jeszcze dwupozycyjny guzik komfort/sport i tak:
                              - kiedy auto stoi w miejscu w celu oszczednosci energi zaworki amortyzatorow sa wylaczone (ustawienie "twardo")
                              - po ruszeniu z miejsca az do predkosci 5km/h ustwiaja sie na "srednio" niezaleznie od pozycji przycisku
                              - po przekroczeniu predkosci 5km/h w trybie komfort amortyzatory ustawiaja sie na "lagodnie" a w trybie sport na "srednio"
                              - w celu unikniecia niepotrzebnych zmian ustawien w ruchu miejskim czujnik kata skretu kierownicy jest ignorowany do predkosci 40km/h
                              - w trybie komfort uzywane sa wszystkie 3 ustawienia amortyzatora ("lagodnie", "srednio", "twardo"), w trybie sport tylko 2 ("srednio", "twardo")



                              jak ustawiaja sie amory przy duzych predkosciach i szybkich zakretach niestety nie opisano ...

                              Komentarz


                              • #30
                                Zamieszczone przez MArcin850
                                Wczoraj jechalem Kinckowa padlina
                                ze niby czym :573:
                                BMW - Bron Masowego Wrażenia
                                www.funkyking.eu - profesjonalny detailing aut.

                                Komentarz

                                Pracuję...
                                X